יום חמישי, 25 בפברואר 2010

תורני מדעי אמי"ת-שדרות

כהכנה לשבוע האינטרנט הבטוח הכנתי שבוע קודם ערכה למורים של כל מיני פעילויות בנושא שנלקחו מאתר מרכז ההדרכה לתקשוב של מחוז דרום. וכן נערכה למורים שיחת הבהרה לשם מה אנו צריכים את יום האינטרנט הבטוח המדריכה לתקשוב קורין כהן  ערכה למורים היכרות עם הרשתות החברתיות והסכנות אליהם חשופים התלמידים באמצעות מצגת.
לאחר שערכתי הכנה  למורים הגיע השלב לחשוף את הנושא בפני התלמידים, המורים נתבקשו להפעיל בכל יום פעילות אחת לפחות ולדון בנושא אף בהיבט ההלכתי. שימוש בדיבור כשר מניעת לשון הרע רכילות ופגיעה בכבוד האדם וההשלכה לא רק בשימוש באינטרנט אלא בחיי היום בכלל.
יועץ בית הספר שוחח עם תלמידי כיתה ו על  ההקבלה בין נהיגה בטוחה ושימוש בטוח באינטרנט שכשם שלנהוג צריך רישיון ועמידה בחוקים כך השימוש באינטרנט מצריך מאיתנו להיות זהירים.
המורה לאומנות שילבה את הצד האומנותי לאחר שערכו סיעור מוחין מה מותר ומה אסור באינטרנט? התלמידים בנו סיסמאות בנושא אחר כך קיבלו התלמידים דגם של סימניה עליה כתבו את הביטוי או החוקים אותם בחרו ואיירו כרצונם.
כמו כן התלמידים קיבלו איור של בובה שעל בטנה סיכמנו את עשרת החוקים לאינטרנט בטוח  הבובה ניתנת לתליה באמצעות מגנט ליד המחשב או על המקרר.
כל מורה בכיתתה דיברה על הסכנות הטמונות ברשת והציגה זאת באמצעות סימולציות מהווי האינטרנט והתלמידים היו אמורים לגלות האם ההתנהגות ראויה או לא ראויה?
במהלך שבוע זה נשלחה אגרת להורים המיידעת אותם בדבר הפעילויות המתרחשות בבית הספר בשבוע זה. בסוף השבוע נשלחה להורים איגרת המספקת להורים עצות לגבי מעורבותם וערנותם לנושא השימוש הנכון באינטרנט וניהול זמן נכון מול המחשב של ילדיהם.
לסיכום שבוע האינטרנט התכנסו תלמידי כיתות ד-ה-ו במרחב בית הספר הוצגה בפניהם מצגת חיים ברשת תש"ע ונערך דיון ער לגבי כל שקופית.
אח"כ ערכנו תחרות- מי גולש נבון? באמצעות המשחק מי רוצה להיות מיליונר? התלמיד הזוכה קיבל תעודה אני גולש נבון.

נורית דרעי-רכזת תקשוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יום חמישי, 25 בפברואר 2010

תורני מדעי אמי"ת-שדרות

כהכנה לשבוע האינטרנט הבטוח הכנתי שבוע קודם ערכה למורים של כל מיני פעילויות בנושא שנלקחו מאתר מרכז ההדרכה לתקשוב של מחוז דרום. וכן נערכה למורים שיחת הבהרה לשם מה אנו צריכים את יום האינטרנט הבטוח המדריכה לתקשוב קורין כהן  ערכה למורים היכרות עם הרשתות החברתיות והסכנות אליהם חשופים התלמידים באמצעות מצגת.
לאחר שערכתי הכנה  למורים הגיע השלב לחשוף את הנושא בפני התלמידים, המורים נתבקשו להפעיל בכל יום פעילות אחת לפחות ולדון בנושא אף בהיבט ההלכתי. שימוש בדיבור כשר מניעת לשון הרע רכילות ופגיעה בכבוד האדם וההשלכה לא רק בשימוש באינטרנט אלא בחיי היום בכלל.
יועץ בית הספר שוחח עם תלמידי כיתה ו על  ההקבלה בין נהיגה בטוחה ושימוש בטוח באינטרנט שכשם שלנהוג צריך רישיון ועמידה בחוקים כך השימוש באינטרנט מצריך מאיתנו להיות זהירים.
המורה לאומנות שילבה את הצד האומנותי לאחר שערכו סיעור מוחין מה מותר ומה אסור באינטרנט? התלמידים בנו סיסמאות בנושא אחר כך קיבלו התלמידים דגם של סימניה עליה כתבו את הביטוי או החוקים אותם בחרו ואיירו כרצונם.
כמו כן התלמידים קיבלו איור של בובה שעל בטנה סיכמנו את עשרת החוקים לאינטרנט בטוח  הבובה ניתנת לתליה באמצעות מגנט ליד המחשב או על המקרר.
כל מורה בכיתתה דיברה על הסכנות הטמונות ברשת והציגה זאת באמצעות סימולציות מהווי האינטרנט והתלמידים היו אמורים לגלות האם ההתנהגות ראויה או לא ראויה?
במהלך שבוע זה נשלחה אגרת להורים המיידעת אותם בדבר הפעילויות המתרחשות בבית הספר בשבוע זה. בסוף השבוע נשלחה להורים איגרת המספקת להורים עצות לגבי מעורבותם וערנותם לנושא השימוש הנכון באינטרנט וניהול זמן נכון מול המחשב של ילדיהם.
לסיכום שבוע האינטרנט התכנסו תלמידי כיתות ד-ה-ו במרחב בית הספר הוצגה בפניהם מצגת חיים ברשת תש"ע ונערך דיון ער לגבי כל שקופית.
אח"כ ערכנו תחרות- מי גולש נבון? באמצעות המשחק מי רוצה להיות מיליונר? התלמיד הזוכה קיבל תעודה אני גולש נבון.

נורית דרעי-רכזת תקשוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה