יום שני, 8 במרץ 2010

שדות יואב

כחודשים לפני שבוע האינטרנט הבטוח מיד אחרי חופשת סוכות עלה נושא: גלישה נבונה ושימוש ברשתות חברתיות, הבנו שתלמידי בית הספר אף הצעירים לוקחים חלק ברשתות חברתיות, פותחים קבוצות שלעתים מטרתן לפגוע בחברים ("מי ששונא את... מוזמן להצטרף לקבוצה.."), עימותים וירטואליים המתנהלים ברשת אחר הצהרים נמשכים ביום המחרת בבית הספר והחלטנו להגיב.
בשלב ראשון הנושא הוצג במליאת המורים, לחלק מהצוות החינוכי הנושא מוכר לחלק פחות, הדגש היה על הפיסבוק הרשת הפופולארית בקרב תלמידנו. המסר היה שבלתי אפשרי לצאת נגד , אלא ללמוד את הנושא, להכיר את העולם הווירטואלי, להכיר ביתרונות והחסרונות ולכוון את התלמידים בהתאם! מספר מורות נכנסו לפיסבוק התחברו לבני הכיתה החלו לנצל את הפיסבוק להעברת מסרים וחשוב מכל החלו להבין מה קורה בעולם הווירטואלי של הילדים! אחת המורות פתחה בכיתה ב"משפט הפיסבוק".
יום האינטרנט הבטוח למעשה היה שלב נוסף וחלק מתהליך שכבר החל בבית הספר.נשלח מכתב לכל הורי בית הספר. הנושא עלה בכיתות השונות בדרכם שונות. נעזרנו בחומרים הרבים שהעלו לרשת במרבית הכיתות הוצגה מצגת שמיועדת ליסודי תוך כדי הצגת המצגת התנהל דיון. בכיתות הצעירות נכנסו לסרטים בברינפופ. בכיתות ד'-ו' עסקנו ביתרונות והחסרונות של האינטרנט המשימה נשלחה הביתה לדון עם ההורים ובכיתות סיכומנו את המידע הרב שהגיע משיחות עם ההורים. בשדות יואב הנושא לא מתחיל ולא מסתיים ביום האינטרנט הבטוח אלא חייב להיות חלק מסדר היום הקבוע בבית הספר ושיתוף ההורים בבית.
חשוב לי לציין שחומרים שהעלו ברשת היו מצוינים והיו לעזר רב.

ליאורה וורך - רכזת תקשוב

יום שני, 8 במרץ 2010

שדות יואב

כחודשים לפני שבוע האינטרנט הבטוח מיד אחרי חופשת סוכות עלה נושא: גלישה נבונה ושימוש ברשתות חברתיות, הבנו שתלמידי בית הספר אף הצעירים לוקחים חלק ברשתות חברתיות, פותחים קבוצות שלעתים מטרתן לפגוע בחברים ("מי ששונא את... מוזמן להצטרף לקבוצה.."), עימותים וירטואליים המתנהלים ברשת אחר הצהרים נמשכים ביום המחרת בבית הספר והחלטנו להגיב.
בשלב ראשון הנושא הוצג במליאת המורים, לחלק מהצוות החינוכי הנושא מוכר לחלק פחות, הדגש היה על הפיסבוק הרשת הפופולארית בקרב תלמידנו. המסר היה שבלתי אפשרי לצאת נגד , אלא ללמוד את הנושא, להכיר את העולם הווירטואלי, להכיר ביתרונות והחסרונות ולכוון את התלמידים בהתאם! מספר מורות נכנסו לפיסבוק התחברו לבני הכיתה החלו לנצל את הפיסבוק להעברת מסרים וחשוב מכל החלו להבין מה קורה בעולם הווירטואלי של הילדים! אחת המורות פתחה בכיתה ב"משפט הפיסבוק".
יום האינטרנט הבטוח למעשה היה שלב נוסף וחלק מתהליך שכבר החל בבית הספר.נשלח מכתב לכל הורי בית הספר. הנושא עלה בכיתות השונות בדרכם שונות. נעזרנו בחומרים הרבים שהעלו לרשת במרבית הכיתות הוצגה מצגת שמיועדת ליסודי תוך כדי הצגת המצגת התנהל דיון. בכיתות הצעירות נכנסו לסרטים בברינפופ. בכיתות ד'-ו' עסקנו ביתרונות והחסרונות של האינטרנט המשימה נשלחה הביתה לדון עם ההורים ובכיתות סיכומנו את המידע הרב שהגיע משיחות עם ההורים. בשדות יואב הנושא לא מתחיל ולא מסתיים ביום האינטרנט הבטוח אלא חייב להיות חלק מסדר היום הקבוע בבית הספר ושיתוף ההורים בבית.
חשוב לי לציין שחומרים שהעלו ברשת היו מצוינים והיו לעזר רב.

ליאורה וורך - רכזת תקשוב